<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d13047035\x26blogName\x3daccidentally+in+love\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ceepot.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ceepot.blogspot.com/\x26vt\x3d-5099870151362476183', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Me.

I'm one of God's creation
A plain girl who realise her full potential is barely reached
Babysit, eating, sleeping and dancing is her best leisure ability
Loves her family & friends to bits
No life ahead without them in my life..
Currently 7hrs away from home
Right now loving the life she is leading in Adelaide only because there are so many things she got herself involved in..
And it is not worthless involvements, mind you..


Saturday, May 19, 2007
Berbahasa Ibonda.

Ingin sungguh untuk berkarya dalam bahasa Melayu. Oleh sebab sering berbahasa Inggeris. Seminggu sudah berlepas dengan secepatnya. Hari2 dimintak berbangun pagi2 selepas subuh untuk menghantar ibu ayah dan juga adik ke sekolah. Selepas itu, disuruh menghantar bibik ke Wing Fong Mansions supaya dia boleh mengemas rumah itu untuk penumpang lain. Condo itu sangat kotor. Lipas dan cicak bersekitaran. Berlari-lari main sembunyi. Alhamdulillah sudah seminggu ini dibersih, rumah itu dah lah berseri sedikit. Rumah dah pun di cat.

Hujan lebat pada 2 hari yang lalu. Sejuk dan seronok. Katil memanggil-ku untuk meniduri kembali tetapi malang ada banyak kerja untuk diuruskan.

Insyaallah dalam 4 hari lagi, saya akan mendapat ijazah saya di Politeknik Temasek. Hati riang dan bersyukur untuk pergi begini jauh. Dan Insyaallah saya akan melangkah lagi jauh sedikit dan mempelajari jurusan Electrical dan Electronic Engineering di Australia. Berdoa lah untuk saya supaya selamat pergi dan balik. Amin.

Kenduri telah dimajliskan di rumah Pak Long hari ini. Habib2 di merata negeri telah hadir. Selalunya, masa begini, rumah yang 3 tingkat itu pun tidak mencukupi. Masyaallah. Lagi2 perempuan. Kita harus bersempit di dapur atau sebilik sahaja. Kaum Adam yang mengambil semua tempat. Bluek. Apa nak buat. Yang pasti, makan nya sedap.. hur hur.

Saya akan berhenti di sini sajalah. Banyak benda yang sepatutnya hendak ditulis tetapi andainya kamu tahu betapa susah nya hendak menulis dalam bahasa Melayu ini. Saya betul2 kena lebih menggunakan bahasa ibonda saya.

Ps: sorry for my english readers. Malays Only.. hahah